یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

تهديد اپل براي حذف توييتر از اپ استور

ايلان ماسك، اپل را متهم كرد كه تهديد كرده است توييتر را از فروشگاه برنامه اپ استور حذف مي‌كند اما به دليل آن اشاره نكرد.

به گزارش ايسنا، مديرعامل توييتر و تسلا اعلام كرد اپل، توييتر را بر سر درخواستهاي نظارت بر محتوا تحت فشار گذاشته است.

اين اقدام كه از سوي اپل تائيد نشده است، غيرمعمول نيست زيرا اين شركت همواره مقررات خود را اعمال كرده و پيش از اين، اپليكيشن‌هايي مانند گب و پارلر را از فروشگاه برنامه خود حذف كرده بود.

اپليكيشن شبكه اجتماعي پارلر كه محبوب محافظه‌كاران آمريكايي است، پس از اين كه شيوه‌هاي نظارت بر محتواي خود را به‌روزرساني كرد، در سال ۲۰۲۱ به فروشگاه برنامه اپل برگردانده شد.

مقالات بيشتر:دفتر وكالت غرب تهران

ماسك كه ماه ميلادي گذشته، توييتر را در قراردادي به ارزش ۴۴ ميليارد دلار خريد، در توييتي نوشت: اپل تبليغات در توييتر را متوقف كرده است. آيا آنها از آزادي بيان در آمريكا متنفرند؟ وي در توييت ديگري، با تگ كردن حساب تيم كوك، مديرعامل اپل، از او پرسيد: اينجا چه خبر است؟

راندال پيكر، استاد دانشكده حقوق دانشگاه شيكاگو در اين باره گفت: معلوم نيست اين مسئله را چقدر بايد جدي گرفت؟

طبق آمار شركت ارزيابي تبليغات پت‌متيكس، اپل كه ارزشمندترين شركت جهان است، در فاصله ۱۰ تا ۱۶ نوامبر براي تبليغات در توييتر، ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ دلار هزينه كرد كه كمتر از ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار در فاصله ۱۶ تا ۲۲ اكتبر بود.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از يك سند داخلي توييتر نوشت: در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، اپل بزرگترين آگهي‌دهنده در توييتر بود و ۴۸ ميليون دلار هزينه كرده بود كه بيش از چهار درصد كل درآمدش در اين مدت بود.

يكي از توييت‌هاي اعتراضي ماسك مربوط به دريافت تعرفه ۳۰ درصدي اپل از طراحان نرم افزار براي خريدهاي درون برنامه‌اي بود و اظهارات ماسك نشان داد كه مايل است به جاي پرداخت كميسيون، به جنگ اپل برود.

اين تعرفه، انتقاد و شكايت از سوي شركت‌هايي نظير اپيك گيمز را به دنبال داشته و به تحقيقات توسط رگولاتورها در سراسر جهان منتهي شده است. اين تعرفه مي‌تواند روي تلاش ايلان ماسك براي افزايش درآمد حاصل از خدمات اشتراك در توييتر و جبران افت درآمد تبليغاتي، اثر بگذارد. شركت‌هاي بزرگ از جنرال ميلز گرفته تا خودروساز لوكس آئودي امريكا، تبليغات در توييتر را از زمان خريداري شدن اين شركت شبكه اجتماعي توسط ايلان ماسك متوقف كرده‌اند و ماسك اوايل ماه ميلادي جاري اعلام كرد اين شركت با افت عظيم درآمد روبرو شده است. فروش تبليغات، حدود ۹۰ درصد از درآمد توييتر است.

بر اساس گزارش رويترز، ايلان ماسك كه خود را طرفدار مطلع آزادي بيان مي‌داند و طي چند روز گذشته حساب‌هاي توييتري متعددي از جمله حساب كاربري دونالد ترامپ، رئيس جمهور سابق آمريكا را برگردانده است، گروه‌هاي كنشگر را عامل اين كاهش درآمد مي‌داند.

مقالات ديگر:دفتر عقد تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.