یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

شرط ايلان ماسك براي واگذاري مديرعاملي توييتر

براي نخستين بار است كه ايلان ماسك پس از راي اكثر كاربران به استعفاي او در يك نظرسنجي كه توسط خود اين ميلياردر يكشنبه هفته جاري برگزار شد، به كناره گيري خود به عنوان مديرعامل اين پلتفرم اشاره مي كند.

ايلان ماسك اعلام كرد به محض اين كه جانشيني پيدا كند، از سمت خود به عنوان مديرعامل توييتر كناره‌گيري مي كند اما همچنان بعضي از واحدهاي مهم اين پلتفرم شبكه اجتماعي را اداره خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، مالك ميلياردر توييتر در توييتي نوشت: به محض اين كه فردي را پيدا كنم كه به حد كافي احمق باشد تا اين شغل را قبول كند، به عنوان مديرعامل استعفا خواهم كرد. پس از آن، تنها تيمهاي نرم افزار و سرورها را اداره خواهم كرد.

 مقالات بيشتر:دفاع مشروع در قتل

براي نخستين بار است كه ايلان ماسك پس از راي اكثر كاربران به استعفاي او در يك نظرسنجي كه توسط خود اين ميلياردر يكشنبه هفته جاري برگزار شد، به كناره گيري خود به عنوان مديرعامل اين پلتفرم اشاره مي كند.

پيشتر شبكه سي ان بي سي به نقل از منابع آگاه گزارش كرده بود ايلان ماسك با جديت در جست و جوي مديرعامل براي توييتر است.

نظرسنجي ايلان ماسك در پايان هفته پرجنجالي انجام شد كه طي آن سياست حريم خصوصي توييتر تغييراتي يافت و حساب چندين خبرنگار تعليق شد و سپس با انتقاد مقامات دولتي، گروه هاي كنشگر و سازمانهاي ژورناليستي، حساب اين خبرنگاران از تعليق خارج شد. از زمان خريداري شدن توييتر توسط ايلان ماسك در اكتبر، تغييرات زيادي انجام شده است. ماسك، مديران ارشد و نيمي از كاركنان توييتر را اخراج كرده، نرخ اشتراك سرويس توييتر بلو را افزايش داده و حساب دونالد ترامپ، رئيس جمهور سابق آمريكا را برگردانده است.

در اين نظرسنجي، ۵۷.۵ درصد از كاربران در پاسخ به پرسش ماسك كه" آيا بايد از مديرعاملي توييتر كناره گيري كنم" به "آري راي دادند.

ماسك روز يكشنبه گفته بود به نتايج اين نظرسنجي عمل خواهد كرد اما به زمان مشخصي براي كناره‌گيري اشاره نكرده و جانشيني را انتخاب نكرده بود.

وال استريت هفته هاست بود كه خواستار كناره گيري ماسك از مديرعاملي توييتر بود و اخيرا حتي سهامداران خوشبين تسلا هم توجه بيش از حد ماسك به اين پلتفرم شبكه اجتماعي و پرت شدن حواس او در اداره شركت خودروسازي برقي تسلا را زير سوال برده بودند.

بر اساس گزارش رويترز، خود ماسك گفته است كارهاي زيادي دارد و به دنبال مدير عامل براي توييتر است. وي روز يكشنبه گفت هيچ جانشيني وجود ندارد و هيچ‌كس اين شغل كه مي تواند توييتر را زنده نگه دارد را نمي خواهد.

مقالات ديگر:كاشت دندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.