شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

خبر خوب سازمان جهاني بهداشت: آبله ميموني همه‌گير نخواهد شد

به گزارش مديكال اكسپرس، هفته گذشته، سازمان جهاني بهداشت اعلام كرد: ۲۳ كشوري كه پيش از اين با مواردي از ابتلا به آبله ميموني مواجه نبودند بيش از ۲۵۰ مورد ابتلا را گزارش كرده اند.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، سازمان جهاني بهداشت (WHO) اعلام كرد: بيماري آبله ميموني به همه گيري تبديل نمي‌شود اما هنوز نكات بسياري در مورد اين بيماري ناشناخته است.

مقالات بيشتر:وكيل كيفري غرب تهران

دكتر "روزاموند لوئيس" كارشناس ارشد بيماري آبله ميموني در سازمان جهاني بهداشت در اين باره گفت: انتظار نمي‌رود صدها مورد گزارش شده ابتلا به آبله ميموني تا به امروز، به يك همه گيري ديگر تبديل شود، هرچند هنوز نكات ناشناخته بسياري در مورد اين بيماري وجود دارد، از جمله اينكه دقيقا چگونه گسترش پيدا مي كند و آيا توقف ايمن سازي جمعي آبله طي چندين دهه قبل، ممكن است به نوعي سرعت انتقال آن را افزايش دهد.

در حاليكه كه پيشتر نيز شبكه اسكاي‌نيوز به نقل از روزنامه انگليسي "ديلي ميل" گزارش كرده بود كه احتمالا منشا اوليه شيوع فعلي ويروس آبله‌ ميموني از جشنواره‌ همجنس‌گرايان در جزاير قناري بوده، دكتر لوئيس نيز در اين باره گفته است: تاكيد بر اينكه اكثريت قريب به اتفاق موارد ابتلا در ده‌ها كشور جهان در همجنس‌گرايان مشاهده شده، حائز اهميت است تا اينكه كارشناسان بتوانند مطالعات بيشتري را در اين خصوص انجام دهند. توضيح اين امر بسيار مهم است زيرا به نظر مي رسد با شيوه انتقالي مواجه هستيم كه ممكن است در گذشته كمتر شناخته شده باشد.

اين كارشناس ارشد سازمان جهاني بهداشت تاكيد كرد: در حال حاضر، نگران يك همه گيري جهاني نيستيم. نگران اين هستيم كه اگر افراد از دانش و اطلاعات لازم براي محافظت از خود برخوردار نباشند، ممكن است از طريق قرار گرفتن در معرض ويروس به آن مبتلا شوند.

به گزارش مديكال اكسپرس، هفته گذشته، سازمان جهاني بهداشت اعلام كرد: ۲۳ كشوري كه پيش از اين با مواردي از ابتلا به آبله ميموني مواجه نبودند بيش از ۲۵۰ مورد ابتلا را گزارش كرده اند. روز گذشته (دوشنبه) نيز، ۷۱ مورد ديگر آبله ميموني درانگليس شناسايي شد.

مقالات بيشتر:شيشه بري يوسف آباد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.