یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

طرح «معافيت مشمولان متأهل» شامل چه افرادي خواهد شد؟

پيگيري‌ها از مسئولان ذيربط و آگاه به حوزه سربازي حاكي از آن است كه در اين طرح فقط «سن و تعداد فرزند» مهم است.

طرح «معافيت مشمولان متأهل» شامل چه افرادي خواهد شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، طرح معافيت مشمولان متاهل داراي دو فرزند، ديروز در كميسيون تلفيق بودجه تصويب شد اما اين طرح در صورت تصويب در صحن علني شامل چه افرادي خواهد شد؟

بحث سربازي اين روزها بيش از گذشته مطرح شده؛ چراكه كميسيون تلفيق بودجه در چند روز اخير ابتدا با موضوع خريد سربازي مشمولان مقيم خارج و سپس خريد چند صد ميليون توماني مشمولان غايب ، موضوع سربازي را بيش از پيش داغ كرده و به پر بازديدترين اخبار رسانه و فضاي مجازي تبديل كرده است.

مقالات بيشتر:وكيل در بلوارفردوس

اما بعد از گذشت دو روز از اعلام خبر تبعيض‌آميز و جنجالي فروش ۲۵۰ تا ۶۰۰ ميليون توماني سربازي _كه فضاي جامعه را پر از حرف و حديث و انتقاد و پيشنهاد كرده بود _ طرح «معافيت مشمولان متاهل ۳۰ سال داراي دو فرزند و بيشتر» در كميسيون تلفيق بودجه مطرح شد و رأي آورد.

و اما سوال اين است كه اين طرح چه جزيياتي داشته و شامل كدام دسته از مشمولان مي شود؛ آيا اين طرح شامل مشمولان غايب نيز مي‌شود؟

افراد با چه سطح از تحصيلات در شمول اين طرح جاي مي‌گيرند؟ و ...

پيگيري‌ها از مسئولان ذيربط و آگاه به حوزه سربازي حاكي از آن است كه در اين طرح فقط «سن و تعداد فرزند» مهم است؛ يعني اگر فرد مشمول، تحصيلات زير ديپلم و يا حتي تحصيلات بالا چون دكترا داشته باشد اين طرح شاملش مي شود؛ فقط بايد سن فرد بالاي ۳۰ سال بوده و دو فرزند هم داشته باشد.

از سوي ديگر مدت غيبت سربازي نيز مهم نيست؛ ممكن است كسي از همان سن مشموليت يعني ۱۸ سالگي تمام وارد غيبت شده باشد و يا كساني مثل طلاب و دانشجويان پزشكي كه به صورت پيوسته تحصيل مي‌كنند حتي يك روز هم غيبت نداشته باشند اما هر دو دسته با اجراي اين طرح معاف خواهند شد.

گفتني است اگر اين طرح در صحن علني مجلس شوراي اسلامي تاييد شود و با اصل ۱۱۰ قانون اساسي نيز تطبيق داشته باشد تعداد زيادي از مشمولان غايب و غير غايب ۳۰ ساله به بالا كه پدر دو فرزند و بيشتر هستند تعيين تكليف شده و از جنبه سربازي ديگر هيچ نگراني نداشته و كارت معافيت دريافت خواهند كرد؛ چه افرادي كه مشكل داشته و به سربازي نرفته و چه افرادي كه از معافيت تحصيلي استفاده كرده و تا اين سن خدمت سربازي خود را انجام نداده اند.

بنابراين شرط شمول بودن در طرح معافيت مشمولان متاهل داراي دو فرزند به بالا، فقط سن و تعداد فرزند است.

بايد گفت پدران داراي دو فرزند به بالا كه كمتر از ۳۰ سال سن داشته و يا افراد ۳۰ ساله داراي تك فرزند و يا فاقد فرزند در اين طرح قرار نمي گيرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.